Az alkimistáktól a gönci barackig – elkészült Magyarország első pálinkafalitérkép
Ha azt mondjuk, szatmári szilva, kecskeméti barack, göcseji körte, tíz közül kilenc magyar férfinak nem a gyümölcs, hanem az abból készült zamatos pálinka jut eszébe. De vajon hányan tudják közülük, honnan is származnak ezek a nemes italok, melyek az eredetvédett pálinkák, milyen különleges fajtáik vannak – egyáltalán, milyen ital hordozhatja címkéjén jogosan a pálinka nevet?
Pedig a kulturált alkoholfogyasztás egyik alapelve, hogy tudjuk, mit iszunk. Ezért aztán, ha valaki választ szeretne kapni ezekre a kérdésekre, akkor érdemes kinyitnia az Agrármarketing Centrum Kht (AMC) megbízásából a Stiefel Kiadó által elkészített „Magyarország pálinkatérképe, falitérképét”. A most megjelent egyedülálló kiadvány nagyméretű falitérképn tünteti fel hazánk eredetvédett pálinkatermő területeit, külön kiemelve, hol találhatóak kereskedelmi pálinkafőzdék. A térképe, falitérkép hátoldalán pedig valóságos kislexikon található, amely szól a pálinkafőzés történetéről, megismertet a felhasználható gyümölcsökkel és bevezet a pálinkafőzés tudományába is. Megtudhatjuk, hogy az első pálinkákat az alkimisták készítették; hogy a pálinka nevet csak Magyarországon készült valódi gyümölcspárlat viselheti; hogy jó minőségű pálinka csak kiváló gyümölcsökből készíthető – és persze megismerhetjük az eredetvédett pálinkákat az újfehértói meggypálinkától a szatmári szilvapálinkáig. És persze mind az 54 magyarországi kereskedelmi pálinkafőzde elérhetőségei megtalálhatók az információk között.
A térképe, falitérkép elkészítését, amelynek az AMC fontos szerepet szán a pálinka-marketingben, jelentős szakmai összefogás kísérte: szakértőként olyan ismert szakemberek jegyzik, mint Szilágyi László, a Pálinka Céh ügyvezetője, vagy Fehér Csaba és Juhász Miklós, a Zsindelyes Pálinkafőzde munkatársai. De részt vettek a munkában olyan szakmai szervezetek is, mint a Délkelet-Magyarországi Pálinkafőzők Egyesülete, a Magyar Pálinka Lovagrend Egyesület, és a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács. Az AMC részéről pedig Horváth Gyöngyvér koordinálta az anyaggyűjtést. A rekordidő alatt elkészült kiadványt Dr. Szabó Tibornak, az Újfehértói Gyümölcstermesztési Kutató és Szaktanácsadó Kht. tudományos munkatársának fotó teszik még szemléletesebbé.
Ez a különleges, minőségi reklámhordozó hatékonyan járulhat hozzá az utóbbi időben több nemzetközi kiállításon is sikerrel szereplő magyar pálinkák népszerűsítéséhez.
Céglogóval is rendelhető! Keresse központunkat vagy területi képviselőinket! ceges@stiefel.hu